Veelgestelde vragen

 

Levertijden & verzendkosten

 

Wat is de levertijd?

De levertijd is  5 werkdagen  (mits de artikelen voorradig zijn).  ArtEZ Press is hierin wel afhankelijk van de verwerking door het postorderbedrijf (zie ook ‘Bezorging’).

 

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Na het plaatsen van een order ontvang je een orderbevestiging per email. Zodra je order wordt verzonden, ontvang je hierover ook een e-mail.

 

Kan ik kiezen op welke dag mijn bestelling geleverd wordt?

Alleen als je bestelling een pakketzending betreft binnen Nederland is het mogelijk een aflevermoment te kiezen. Je ontvangt hiervoor een aparte e-mail waarmee je kunt aangeven wanneer je het pakket wilt ontvangen (uitsluitend overdag).
Als je bestelling door de brievenbus kan, is het niet mogelijk om een aflevermoment te kiezen.

 

 

Bezorging

 

Wordt een bestelling van meerdere artikelen in één keer bezorgd?

Ja, een bestelling wordt standaard in één keer verzonden.

 

Kan ik een bestelling laten bezorgen op een postbusadres?

Een bestelling laten bezorgen op een postbusadres is geen probleem.

 

Kan ik een bestelling buiten Nederland laten bezorgen?

Ja dat kan. Hier zijn wel extra verzendkosten aan verbonden, afhankelijk van het land van bestemming. Je kunt deze kosten opvragen via de klantenservice.

 

Wat gebeurt er als mijn bestelling niet door de brievenbus past?

De bestelling wordt dan als pakketje bezorgd. Het pakketje is  te traceren aan de hand van de traceercode van Track &Trace. Bij een pakketje belt de bezorger aan om de bestelling te overhandigen. Mocht je niet thuis zijn, dan wordt er een briefje achtergelaten om een nieuwe afspraak te maken met de transporteur.

 

Hoe werkt een Track &Trace code?

Een bestelling die niet door de brievenbus past, wordt als pakketje verzonden met een traceercode. Daarmee kun je de verzending volgen.

 

Het kan voorkomen dat je, na het klikken op de Track &Trace code, de volgende melding krijgt: ‘er zijn geen zendingen aangetroffen voor deze combinatie’. Dit is de combinatie van de code en de postcode waar de bestelling afgeleverd moet worden. Deze melding kan veroorzaakt worden doordat het postorderbedrijf de Track &Trace code nog niet heeft verwerkt. Je kunt de status van je bestelling in dat geval de volgende werkdag opvragen.

 

Heb je je bestelling drie dagen na verzending nog steeds niet ontvangen en zie je nog steeds deze melding,neem dan contact op met de klantenservice.

 

 

Betalen

 

Hoe kan ik betalen? Welke betaalwijze wordt er gehanteerd?

Op www.artez.nl/artezpress kan er betaald worden met iDEAL en met creditcard.

 

 

Bestellen

 

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Nadat je een order hebt geplaatst, krijg je een orderbevestiging (bevestiging dat de order door de webshop ontvangen is).

 

Mijn bestelling is verzonden, maar ik heb deze nog niet ontvangen?

Zodra je order verstuurd wordt, ontvang je een e-mailbericht met daarin de melding dat je order verzonden wordt. Je order wordt dan aangeboden aan een postorderbedrijf. Zij zijn verantwoordelijk voor de daadwerkelijke levering. Heb je na vier werkdagen, nadat je de ‘verzonden’ e-mail hebt ontvangen, je order nog niet binnen? Neem dan contact op met onze klantenservice

 

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, al is het bedrag wel van mijn rekening afgeschreven.

Zodra je order verstuurd wordt, ontvang je een e-mailbericht met daarin de melding dat je order verzonden wordt. Als je deze e-mail nog niet hebt ontvangen, is je order dus nog niet verzonden. Het kan enkele dagen duren voordat je order wordt verzonden.

 

Ik heb een onvolledige of foutieve bestelling  ontvangen

Kloppen de artikelen niet met je bestelling, neem dan contact op met de klantenservice.

 

Kan ik een bestelling die ik al geplaatst heb nog wijzigen?

Als je de bestelling hebt geplaatst en betaald, is het niet meer mogelijk de bestelde artikelen te wijzigen. Mocht je nog een wijziging willen laten aanbrengen in het bezorgadres, dan kan je contact opnemen met de klantenservice. Of dit nog mogelijk is, hangt er van af of de bestelling al in verwerking is genomen.

 

Kan ik een bestelling die ik al geplaatst heb nog annuleren?

Dit hangt er van af of de bestelling al in verwerking is genomen. Je kunt in dit geval contact opnemen met de klantenservice. Mocht het mogelijk zijn de order te annuleren, dan zal het bedrag binnen enkele dagen op je rekening teruggestort worden.

 

 

Retourneren

 

Hoe kan ik een (of meerdere) artikel(en) retourneren?

Wil je een bestelling ruilen of retourneren, maak dan gebruik van het retourformulier. Het artikel (en het ingevulde formulier) kan je retour sturen naar onderstaand adres. Zodra de retourzending ontvangen en verwerkt is, zal het bedrag binnen dertig dagen op jouw rekening teruggestort worden.

 

Klik hier voor het Retourformulier.

 

Waar kan ik mijn artikel(en) naar retour verzenden?
Je retourzending mag verzonden worden naar onderstaand adres:

ArtEZ Press

Ladonkseweg 9

5281 RN Boxtel

 

De kosten voor de retourzending dien je zelf te betalen.

Tot wanneer mag ik retourneren?

Je mag een artikel of de gehele bestelling retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van de zending.   


Hoelang duurt het voordat een artikel retour is verwerkt?

De retourzending zal binnen veertien dagen na ontvangst verwerkt worden. 

 

 

Account

 

Hoe maak ik een account aan?

Je kunt een account aanmaken tijdens het bestelproces. Je kunt ook op de website rechts bovenin klikken op ‘inloggen’. Als je nog geen account hebt kun je hier een account aanmaken.

 

Moet ik een account aanmaken om te bestellen?

Om te bestellen is het niet noodzakelijk om een account te hebben of aan te maken. Je kan zonder een account een bestelling plaatsen. Als je vaker wilt bestellen is het uiteraard wel handiger om een account aan te maken omdat je gegevens dan onthouden worden.

 

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Je naam, adres, e-mailadres en bezorgadres kun je zelf aanpassen in je account. Ga hiervoor op de website rechts bovenin naar ‘inloggen’ en pas na inloggen je gegevens aan.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten?

Via de knop ‘Wachtwoord vergeten’ ontvang je jouw wachtwoord per email waarmee je je weer kan aanmelden.

 

Ik ben het e-mailadres van mijn account vergeten?

Neem contact op met de klantenservice om te achterhalen wat het e-mailadres is van je account. 

 

 

Veelgestelde vragen over eBooks


Algemeen
 

Ebook

Een Ebook is de elektronische versie van een boek. Net als een MP3 bestand dat beluisterd kan worden op een MP3-speler is een Ebook een bestand dat geopend en gelezen kan worden op een Ereader, maar ook op uw computer.

 

Wat is een Ereader?
Een Ereader is een apparaat dat speciaal bedoeld is om Ebooks te lezen. Ereaders onderscheiden zich van andere apparaten, zoals de laptop of de computer, door het beeldscherm. Bij een Ereader is het beeldscherm gemaakt van zogenaamde. ‘e-inkt’. In tegenstelling tot een lcd-scherm reflecteert een e-inkt scherm niet en is het zelfs in vol zonlicht uitstekend te lezen.


ePub, meest gangbare formaat voor Ebooks
In de loop der tijd zijn er meerdere formaten ontwikkeld door verschillende fabrikanten. Elke leverancier biedt zijn eigen voordelen en denkt daarmee de klant te overtuigen. Vergelijk dit bijvoorbeeld met de ontwikkeling van de digitale formaten HDdvd en BlueRay.
Internationaal wordt het ePub formaat van Adobe aanvaard als hét nieuwe formaat voor digitaal lezen. ePub is een bestandsformaat dat geleverd wordt door Adobe. Het zijn met DRM beveiligde bestanden. De tekst van het bestand past zich aan naar de schermgrootte van de Ereader waarop u het boek leest. Ook de Ebooks van ArtEZ Press worden aangeboden in het ePub formaat.


Ereaders waarop de Ebooks van ArtEZ Press te lezen zijn
ePub is te lezen op de volgende Ereaders:

  • Sony Ereader
  • Cybook Opus
  • COOL-ER
  • iRiver
  • iRex DR800S
  • BeBook

U kunt ePub bestanden ook op uw computer lezen, u heeft hiervoor het softwareprogramma Adobe Digital Editions nodig. Deze software is gratis te downloaden op www.adobe.com/products/digitaleditions. De software kan geïnstalleerd worden op Windows Desktop, Apple Max OSX voor desktop en Macbook.

DRM
Digital Rights Management, kortweg DRM, is een techniek om digitale bestanden te beveiligen tegen piraterij en illegaal kopiëren, zonder de rechthebbenden (de makers en/of uitgevers) te belasten.

In het geval van Ebooks kan dit bijvoorbeeld betekenen dat de rechthebbende er voor kiest de gebruiker slechts voor een beperkt aantal apparaten toestemming te geven het Ebook te installeren en/of te lezen. De beperking kan ook gevolgen hebben voor het eventueel printen van Ebooks.

 

Ebook in Ereader downloaden (voor ePub)
Een Ebook kopen verschilt niet veel van de aankoop van een fysiek exemplaar. U stopt het digitale boek in uw winkelwagentje en rekent af zoals u gewend bent. Als de betaling succesvol is verlopen, krijgt u via Account in de order een download button te zien. Als u op deze button klikt start het downloaden. U kunt het boek vervolgens op uw computer lezen of op een Ereader. Voor de betaling van een Ebook kunt u kiezen uit creditcard of iDEAL. Al uw gekochte Ebooks kunt u binnen 14 dagen terugvinden en downloaden in de bestelstatus in uw account. Als u uw digitale boek eenmaal heeft gedownload blijft de link naar het digitale boek beschikbaar in uw bestelstatus. U kunt het boek op maximaal zes apparaten downloaden.

ArtEZ Press verkoopt alleen Ebooks in Adobe formaten. Deze boeken kunt u niet lezen op een Ereader of ander apparaat dat geen Adobe Digital Editions ondersteunt.


Stap 1:
Downloaden / installeren Adobe Digital Editions 
Om een Ebook in ePub formaat op uw Ereader te kunnen zetten heeft u Adobe Digital Editions (in het vervolg ADE) nodig. Dit is gratis software die u op de website van Adobe kunt downloaden. Vervolgens doorloopt u de volgende stappen: Doorloop het installatieprogramma en klik op sluiten.

ADE start nu vanzelf op. Vervolgens vraagt ADE u uw pc te autoriseren. Dit is een noodzakelijke stap!

Maak hiervoor een Adobe-ID aan via de link.

Wanneer u vervolgens in het scherm inlogt met uw Adobe-ID, kunt u aan de slag met uw digitale bibliotheek in ADE. 

De boeken die ArtEZ Press verkoopt zijn beveiligd tegen onrechtmatig kopiëren middels de Adobe technologie. Door de manier waarop de technologie werkt is het nodig om een Adobe ID te maken. U kunt uw Ereader autoriseren met uw Adobe ID door het met de usb-kabel te koppelen aan uw computer en via Adobe Digital Editions uw Adobe ID in te stellen. Het is belangrijk dat dit hetzelfde Adobe ID is als op de computer, omdat de Ereader anders niet wordt herkend. Als u een WiFi Ereader heeft kunt u uw Adobe ID tijdens het plaatsen van een bestelling direct via de Ereaderwinkel op uw Ereader instellen. Voordat u het aangeschafte digitale boek kunt downloaden, verschijnt er een scherm waarin u uw Adobe ID gegevens kunt invoeren.

 Als u een Sony reader heeft hoeft u Adobe Digital Editions niet te installeren. U kunt dan gewoon het bijgeleverde besturingsprogramma gebruiken.


Stap 2: Ebooks downloaden

Nadat u ADE heeft geïnstalleerd, klikt u op de link in uw mailtje en gaat u naar uw Account in de webshop. Daar kunt u het Ebook ‘downloaden’. Het boek komt nu vanzelf in uw digitale bibliotheek terecht. Hierin kunt u uw boeken lezen, maar ook in verschillende mapjes zetten en natuurlijk overzetten naar uw Ereader.


Stap 3: Ebooks op de Ereader zetten
Om een Ebook op uw Ereader te plaatsen volgt u de volgende stappen:

  • Sluit uw Ereader aan op uw PC met behulp van de USB-kabel.
  • ADE herkent de Ereader en links in het scherm verschijnt een linkje naar uw Ereader.
  • Sleep het Ebook vanuit uw digitale bibliotheek naar uw Ereader.
  • Het Ebook is nu gekopieerd naar uw Ereader.

 

 

Systeemeisen


Om de bij ArtEZ Press gekochte Ebooks te kopen en lezen heeft u nodig:

 

Vereist:
Een computer met daarop Adobe Digital Editions geïnstalleerd.

 

Optioneel:
Een Ereader, ander mobiel apparaat of een computer, waar Ebooks met Adobe DRM op kunnen worden gelezen.

 

De minimale systeemvereisten voor de Adobe Digital Editions software zijn:


Voor windows:

Microsoft® Windows® 2000 met Service Pack 4, Windows XP met Service Pack 2, of Windows Vista® (Home Basic 32-bit en Business 64-bit), Microsoft® Windows® & Home Premium (Windows 7)

Intel® Pentium® 500MHz processor

128MB RAM

800x600 monitor resolutie

 

Voor Mac:

PowerPC

Mac OS X v10.4.10 of v10.5

PowerPC® G4 or G5 500MHz processor

128MB RAM

Intel®

Mac OS X v10.4.10 of v10.5

500MHz processor

128MB RAM

 

Linux:  wordt nog niet ondersteund door Adobe

 

Veelgestelde vragen

 

Waarom werkt de link naar het Ebook in ePub formaat in mijn Account niet?
Een van de redenen hiervoor kan zijn dat u te laat bent met het downloaden van het Ebook. De link naar het Ebook is voor ePub Ebooks tot 2 weken na de aanschafdatum geldig. Hierna vervalt de link.


Kan ik een bij ArtEZ Press gekocht Ebook lezen op mijn Sony Ereader ?

Ja, alle Ebooks op ePub formaat zijn op de Sony Ereader leesbaar.


Kan ik een bij ArtEZ Press gekocht Ebook lezen via iBooks op mijn iPad?
De DRM-beveiliging van de Ebooks van ArtEZ Press wordt niet standaard ondersteund door iBooks op de iPad. Deze Ebooks zijn daarom niet via iBooks op de iPad leesbaar. Dit is echter met andere apps wel mogelijk. Zie http://www.ereaders.nl/ebooks_lezen_op_de_ipad
(De pagina zal openen in een nieuw venster.)

Kan ik een bij ArtEZ Press gekocht Ebook lezen op mijn Samsung Galaxy tab?
Er staat standaard geen programma geïnstalleerd op de Galaxy Tab waarmee u Ebooks van ArtEZ Press kunt lezen. Hiervoor moet er eerst een Widget gedownload worden. Deze kunt u downloaden via de Android Market en heet ‘Kobo’. Hiermee kunnen Ebooks gelezen worden die bij ArtEZ Press worden gekocht.


Wanneer ik een Ebook heb gekocht en het verkeerd blijkt te zijn, kan ik dan mijn geld terugkrijgen?
Nee, helaas kunt u in dit geval uw geld niet terugkrijgen. Ebooks zijn na het bestelproces uw eigendom en u kunt ze, afhankelijk van het DRM, op verschillende apparaten zetten. Wij kunnen niet controleren of u dit daadwerkelijk heeft gedaan of niet.

 

 

Problemen na een aankoop van een Ebook



Waarom start de download van mijn Ebook niet zodra ik op de button geklikt heb?
Een veelvoorkomende oorzaak hiervoor zit verscholen in de veiligheidsinstellingen van uw internetverbinding. Uw proxyserver of firewall kan bijvoorbeeld dusdanig hoog zijn ingesteld dat de URL die u gemaild heeft gekregen om uw Ebook mee te downloaden geblokt wordt. Raadpleeg uw internetprovider om deze instellingen aan te passen. Indien u gebruik maakt van internet op een werk-locatie, raadpleeg de netwerkbeheerder. Overigens blijft het venster waarin staat ‘Uw download wordt voorbereid’ actief terwijl het downloaden van uw Ebook reeds begonnen kan zijn en wordt weergegeven in een ander venster. U dient dit eerstgenoemde venster handmatig te sluiten.


Wat moet ik doen wanneer ik na de aankoop van mijn Ebook geen bevestigingsmail ontvang?
Het is mogelijk dat de e-mail die door ons verstuurd is door uw e-mailprogramma als ongewenst bericht is aangemerkt (spam, junk mail). Het is aan te raden deze mappen in de gaten te houden wanneer u een bevestigingsmail verwacht. Om het boek te downloaden kunt u ook rechtstreeks inloggen op uw Account in de webshop.

Ga naar www.artezpress.artez.nl en Login bij Account. U vindt hier al uw bestellingen in de orderhistorie. In de informatie van de bestelling van het Ebook staat een knop DOWNLOAD bij het product. Hierbij wordt de download geactiveerd.


Wat te doen als de downloadlink niet werkt?

Gedurende acht uur, na ontvangst van de betaling van de bestelling, zal getracht worden om uw download ter beschikking te stellen. Wanneer dit niet het geval is, kan het zijn dat uw betaling nog niet is ontvangen. Als uw digitale boek, ondanks de betaling, toch niet opent, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice voor een oplossing (order@support.hexspoor.nl).


Ereaders

Heeft u een specifieke vraag over een Ereader of over het installeren van Ebooks op uw Ereader, klik dan op een van de links hieronder:

e-help Ereaders:

e-help Ebooks:

 

 

 

 e-help: OYO Ereader

 e-help: BeBook NEO

Handleiding ePub Ebooks

 e-help: BeBook One & Mini 

 e-help: Cybook

Handleiding Mobipocket Ebooks

 e-help: COOL-ER

 e-help: iRex DR800S

 

 e-help: iRiver 

 e-help: Samsung E60

 

 e-help: iLiad en IREX digital reader

 

 

 

Retourneren of annuleren van een Ebook niet mogelijk

Op digitale producten geldt geen recht van retour. Annuleren van de bestelling is om deze reden ook niet mogelijk.