Veelgestelde vragen

 

Levertijden & verzendkosten

 

Wat is de levertijd?

De levertijd is  5 werkdagen (mits de artikelen voorradig zijn). ArtEZ Press is hierin wel afhankelijk van de verwerking door het postorderbedrijf (zie ook ‘Bezorging’). Gedurende de zomer- (juli en augustus) en kerstperiode kan de leveringstijd voor sommige artikelen langer zijn. 

 

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Na het plaatsen van een order ontvang je een orderbevestiging per email. Zodra je order wordt verzonden, ontvang je hierover ook een e-mail.

 

Kan ik kiezen op welke dag mijn bestelling geleverd wordt?

Alleen als je bestelling een pakketzending betreft binnen Nederland is het mogelijk een aflevermoment te kiezen. Je ontvangt hiervoor een aparte e-mail waarmee je kunt aangeven wanneer je het pakket wilt ontvangen (uitsluitend overdag).
Als je bestelling door de brievenbus kan, is het niet mogelijk om een aflevermoment te kiezen.

 

 

Bezorging

 

Wordt een bestelling van meerdere artikelen in één keer bezorgd?

Ja, een bestelling wordt standaard in één keer verzonden.

 

Kan ik een bestelling laten bezorgen op een postbusadres?

Een bestelling laten bezorgen op een postbusadres is geen probleem.

 

Kan ik een bestelling buiten Nederland laten bezorgen?

Ja dat kan. Hier zijn wel extra verzendkosten aan verbonden, afhankelijk van het land van bestemming. Je kunt deze kosten opvragen via de klantenservice.

 

Wat gebeurt er als mijn bestelling niet door de brievenbus past?

De bestelling wordt dan als pakketje bezorgd. Het pakketje is  te traceren aan de hand van de traceercode van Track &Trace. Bij een pakketje belt de bezorger aan om de bestelling te overhandigen. Mocht je niet thuis zijn, dan wordt er een briefje achtergelaten om een nieuwe afspraak te maken met de transporteur.

 

Hoe werkt een Track &Trace code?

Een bestelling die niet door de brievenbus past, wordt als pakketje verzonden met een traceercode. Daarmee kun je de verzending volgen.

 

Het kan voorkomen dat je, na het klikken op de Track &Trace code, de volgende melding krijgt: ‘er zijn geen zendingen aangetroffen voor deze combinatie’. Dit is de combinatie van de code en de postcode waar de bestelling afgeleverd moet worden. Deze melding kan veroorzaakt worden doordat het postorderbedrijf de Track &Trace code nog niet heeft verwerkt. Je kunt de status van je bestelling in dat geval de volgende werkdag opvragen.

 

Heb je je bestelling drie dagen na verzending nog steeds niet ontvangen en zie je nog steeds deze melding,neem dan contact op met de klantenservice.

 

 

Betalen

 

Hoe kan ik betalen? Welke betaalwijze wordt er gehanteerd?

Er kan met iDEAL, met creditcard en op factuur betaald worden.

 

 

Bestellen

 

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Nadat je een order hebt geplaatst, krijg je een orderbevestiging (bevestiging dat de order door de webshop ontvangen is).

 

Mijn bestelling is verzonden, maar ik heb deze nog niet ontvangen?

Zodra je order verstuurd wordt, ontvang je een e-mailbericht met daarin de melding dat je order verzonden wordt. Je order wordt dan aangeboden aan een postorderbedrijf. Zij zijn verantwoordelijk voor de daadwerkelijke levering. Heb je na vier werkdagen, nadat je de ‘verzonden’ e-mail hebt ontvangen, je order nog niet binnen? Neem dan contact op met onze klantenservice

 

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, al is het bedrag wel van mijn rekening afgeschreven.

Zodra je order verstuurd wordt, ontvang je een e-mailbericht met daarin de melding dat je order verzonden wordt. Als je deze e-mail nog niet hebt ontvangen, is je order dus nog niet verzonden. Het kan enkele dagen duren voordat je order wordt verzonden.

 

Ik heb een onvolledige of foutieve bestelling  ontvangen

Kloppen de artikelen niet met je bestelling, neem dan contact op met de klantenservice.

 

Kan ik een bestelling die ik al geplaatst heb nog wijzigen?

Als je de bestelling hebt geplaatst en betaald, is het niet meer mogelijk de bestelde artikelen te wijzigen. Mocht je nog een wijziging willen laten aanbrengen in het bezorgadres, dan kan je contact opnemen met de klantenservice. Of dit nog mogelijk is, hangt er van af of de bestelling al in verwerking is genomen. 

 

Kan ik een bestelling die ik al geplaatst heb nog annuleren?

Dit hangt er van af of de bestelling al in verwerking is genomen. Je kunt in dit geval contact opnemen met de klantenservice. Mocht het mogelijk zijn de order te annuleren, dan zal het bedrag binnen enkele dagen op je rekening teruggestort worden. Gedurende de zomer- (juli en augustus) en kerstperiode kan de annulering van uw bestelling meer verwerkingstijd vereisen. 

 

 

Retourneren

 

Hoe kan ik een (of meerdere) artikel(en) retourneren?

Wil je een bestelling ruilen of retourneren, maak dan gebruik van het retourformulier. Het artikel (en het ingevulde formulier) kan je retour sturen naar onderstaand adres. Zodra de retourzending ontvangen en verwerkt is, zal het bedrag binnen dertig dagen op jouw rekening teruggestort worden.

 

Klik hier voor het Retourformulier.

 

Waar kan ik mijn artikel(en) naar retour verzenden?
Je retourzending mag verzonden worden naar onderstaand adres:

ArtEZ Press
T.a.v. Hexspoor E-fulfilment
Van Salmstraat 54
5281 RS Boxtel

 

De kosten voor de retourzending dien je zelf te betalen.

Tot wanneer mag ik retourneren?

Je mag een artikel of de gehele bestelling retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van de zending.   


Hoelang duurt het voordat een artikel retour is verwerkt?

De retourzending zal binnen veertien dagen na ontvangst verwerkt worden. 

 

 

Account

 

Hoe maak ik een account aan?

Je kunt een account aanmaken tijdens het bestelproces. Je kunt ook op de website rechts bovenin klikken op ‘inloggen’. Als je nog geen account hebt kun je hier een account aanmaken.

 

Moet ik een account aanmaken om te bestellen?

Om te bestellen is het niet noodzakelijk om een account te hebben of aan te maken. Je kan zonder een account een bestelling plaatsen. Als je vaker wilt bestellen is het uiteraard wel handiger om een account aan te maken omdat je gegevens dan onthouden worden.

 

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Je naam, adres, e-mailadres en bezorgadres kun je zelf aanpassen in je account. Ga hiervoor op de website rechts bovenin naar ‘inloggen’ en pas na inloggen je gegevens aan.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten?

Via de knop ‘Wachtwoord vergeten’ ontvang je jouw wachtwoord per email waarmee je je weer kan aanmelden.

 

Ik ben het e-mailadres van mijn account vergeten?

Neem contact op met de klantenservice om te achterhalen wat het e-mailadres is van je account.